Powstała Rada Warszawskiego Transportu Publicznego

W Warszawie przy Zarządzie Transportu Miejskiego powstała Rada Warszawskiego Transportu Publicznego. To miejsce wymiany opinii, zbierania sugestii i informacji od przedstawicieli różnych środowisk na temat funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego.

Dla zachowania właściwej reprezentatywności mieszkańców Warszawy, do udziału w pracach Rady zaproszono przedstawicieli grup:

  • społecznej(2 przedstawicieli organizacji pozarządowych zrzeszających konsumentów, pasażerów, osoby niepełnosprawne, młodzież itd. 1 przedstawiciela Warszawskiej Rady Seniorów oraz 1 przedstawiciela Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu),
  • ekologicznej(2 reprezentantów organizacji zajmujących się zrównoważonym rozwojem, walką ze smogiem, hałasem, ograniczeniem emisji spalin),
  • biznesowej(2 przedstawicieli organizacji zrzeszających przedsiębiorców, deweloperów, podmioty z branży handlu i usług, oraz 2 przedstawicieli operatorów),
  • samorządowej(2 reprezentantów gmin, z którymi ZTM podpisał porozumienia; przedstawiciela Biura Polityki Mobilności i Transportu, reprezentanta ZTM oraz Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy),
  • naukowej(3 ekspertów z różnych dziedzin nauki, wspierających rozwój transportu na terenie Warszawy).

Pierwsze posiedzenie Rady WTP poświęcone było różnym aspektom dostępności Warszawskiego Transportu Publicznego. Przedstawiciel Warszawskiej Rady Seniorów na posiedzeniu, przekazał  problemy z jakimi się spotykają seniorzy w kontakcie z komunikacją miejską.

Rozwiązania które przeszkadzają seniorom.

  • Rozkłady jazdy na przystankach umieszczone są w miejscach nieoświetlonych, zbyt mała trzcinka i nie pogrubiona.
  • Automaty sprzedające bilety na przystankach, niektóre skierone w kierunku południowym, gdy świeci słońce nic na ekranie nie widać co uniemożliwia zakup biletów.
  • Autobusy nie zatrzymują się na wysokości wiat a dziesięć do dwudziestu metrów za nimi.  Osoby starsze, inwalidzi i matki z dziećmi, czekając na autobus siedzą pod wiatą – mają duże trudności z dojściem do autobusu.
  • Trasa Łazienkowska – brak wind i pochylni. Seniorzy, inwalidzi i matki z dzieckiem na przystankach przesiadkowych (Plac na Rozdrożu czy Marszałkowska) nie mogą się przesiąść.
  • Kierowcy autobusów nadużywają ich mocy i hamulców przy ruszaniu z przystanków i hamowaniu. Seniorzy, matki z dziećmi, inwalidzi nie zawsze są w stanie wytrzymać niewłaściwe zapędy kierowców i mimo trzymania barierek przewracają się na współpasażerów.
  • Podjęcie  akcji wyświetlania na ekranach, oraz komunikatów głosowych w środkach lokomocji miejskiej, informującej o konieczności ustępowania miejsca osobom starszym, matkom z dzieckiem na ręku oraz inwalidom,  a także z prośbą do wyżej wymienionych o podziękowanie za ustąpienia miejsca.
  • Postawić przystanek na żądanie przy Instytucie Kardiologii w Aninie.
  • Wysepki na przystankach nie mają pochylni co stanowi przeszkodę dla wjazdu na nie wózkami osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi.

Longinus Kawka  Warszawska Rada Seniorów

Leave a comment

Your email address will not be published.


*