SOK DOBRY NA POŚWIĄTECZNE PRZEJEDZENIE

Po świątecznym jedzeniu trzeba koniecznie oczyścić organizm i zacząć pić soki warzywne. To bogactwo witamin, które bardzo nam się przyda.

Soki można bardzo prosto i szybko wykonać w domu. Potrzebna nam do tego jest sokowirówka a w niektórych koktajlach przydatny też jest blender. Oto przepis na sok, w którym znajdzie się połączenie buraka-marchwi-jabłka z dodatkiem papryczki chili, więc dosyć typowo, ale z pikantnym akcentem  Sok po prostu idealny po świątecznym przejedzeniu.

Do porcji na dwie większe szklanki soku potrzeba:

1 dużego buraka

2 jabłka

3 marchewki duże

kawałek papryczki chili

Warzywa należy umyć, obrać i przepuścić  przez sokowirówkę. Soki tego typu najlepiej spożywać zaraz po zrobieniu. Im dłużej je trzymamy w lodówce to więcej tracą witaminy.

Przed Świętami warto przygotować składniki na sok dobry na poświąteczne przejedzenie

Burak – w pierwszej kolejności ceniony jest za walory smakowe. Warto jednak na pierwszym miejscu pamiętać o jego cennych właściwościach prozdrowotnych. Burak zawiera wartościowe związki mineralne takie jak mangan, wapń, kobalt, fluor, potas czy magnez. Jest również bogatym źródłem witamin z grupy B, witaminy C i karotenu. Dzięki spożywaniu buraków można osiągnąć, niezwykle ważną dla naszego zdrowia, równowagę kwasowo-zasadową.

Marchew– Korzeń marchwi  ma różne właściwości prozdrowotne, przede wszystkim przeciwcukrzycowe i przeciw pasożytnicze. Działa rozkurczowo, obniża poziom cholesterolu we krwi, a także wpływa na regulację trawienia. Stanowi bogate źródło witamin i soli mineralnych. Dzięki marchwi zwiększa się naszą odporność a skóra i błony śluzowe stają się bardziej elastyczne. Marchew działa rozszerzająco na naczynia krwionośne.

Jabłko – zawiera aż 20 cennych składników dla zdrowia ludzkiego, posiada poza tym wysoką zawartość kwasów owocowych oraz witamin A, B1, B2, C i E. Bardzo dobrze reguluję  przemianę materii

Chili –  jedzenie papryczek chili wspomaga odbudowę tkanek. Chili ma właściwości oczyszczające organizm, obniża  poziom cholesterolu we krwi . Spożywanie papryczek chili wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii, zwiększa przepływ krwi oraz wzmaga apetyt. Papryczki chili są bogatym źródłem witaminy A, B1, B2, B3, B12, C, potasu, fosforu, żelaza i wapnia.

(naszsenior.pl)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


*