Zajęcia w trybie online dla seniorów.

W jaki sposób realizowane są zajęcia ?

Zajęcia prowadzone zdalnie – to znaczy przez internet, na żywo na tzw. platformie webinarowej. W naszym przypadku jest to platforma ClickMeeting.

W przeciwieństwie do innych platform tego typu, oprogramowanie ClickMeeting nie wymaga żadnej instalacji. Organizator, prezenterzy oraz uczestnicy potrzebują jedynie najnowszej wersji przeglądarki internetowej oraz dostępu do internetu, aby móc zacząć korzystać z platformy. ClickMeeting  działa na najnowszych wersjach przeglądarek, systemów operacyjnych oraz tzw. urządzeń mobilnych, w tym iPad, iPhone oraz urządzenia z systemem Android.

Do rozpoczęcia korzystania z oprogramowania nie są potrzebne żadne umiejętności informatyczne lub konfiguracja posiadanego komputera, laptopa, tabletu czy telefonu.

Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.  ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych.

Uczestnicy nie muszą tworzyć konta ClickMeeting, aby dołączyć do webinaru lub spotkania. Mogą zostać zaproszeni do wydarzenia poprzez zaproszenie e-mail z linkiem przekierowującym do pokoju webinarowego (sali wykładowej) lub skorzystanie z informacji o wykładzie opublikowanej na stronie internetowej.

Uczestnicy mają również możliwość dołączenia do pokoju webinarowego z iPada, iPhona, urządzeń z systemem operacyjnym Android za pomocą aplikacji mobilnej lub przeglądarki (Google Chrome lub Safari).  W tym przypadku konieczne jest pobranie  aplikacji ClickMeeting z App Store lub Play. Użytkownicy mogą również wdzwonić się do pokoju webinarowego lub skorzystać z numerów toll-free, jeśli organizator zdecyduje się na taki sposób dołączania do wydarzenia.

Jak sprawnie dotrzeć na zajęcia online realizowane w UTW SGH za pośrednictwem platformy ClickMeeting?

  1. Wejdź na stronę internetową naszej Rady Seniorów  (www.radaseniorowrembertow.pl)  gdzie znajduje się ogłoszenie z wykazem zajęć realizowanych w formule online lub Zaproszenie do rejestracji na konkretne zajęcia.
  2. Osoby korzystające z komputera stacjonarnego i laptopa proszone są o kliknięcie specjalny link a osoby korzystające z urządzeń mobilnych (telefon tablet) proszone są o ściągnięcie aplikacji clickmeeting i podanie specjalnego Kodu ID. Wszystkie te informacje znajdują sie na wyświetlanym formularzu.
  3. Po kliknięciu odpowiedniego linku zostaniemy przeniesieni do pokoju wirtualnego gdzie odbywają się zajęcia. Zanim jednak to nastąpi poproszeni zostaniecie Państwo wpisanie swojego imienia ewentualnie nazwiska oraz adresu e-mail. To jest dopełnienie procesu rejestracji na zajęcia.
  4. Następnie zostaniecie Państwo przeniesieni do pokoju wirtualnego gdzie o wyznaczonej godzinie powita Państwa wykładowca.
  5. W trakcie zajęć będzie możliwa interakcja między Państwem a wykładowcą dzięki specjalnemu czatowi, który będzie realizowany w czasie rzeczywistym. W momencie kiedy będziecie Państwo chcieli zadać pytanie bądź zgłosić jakiś problem wystarczy w dolnym prawym rogu ekranu zrobić stosowny wpis bądź nacisnąć na ikonę ręki aby później kliknąć w odpowiednia ikonę. Wykładowca skontaktuje się z Państwem i udzieli odpowiedzi na zadane pytanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *